تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت
در این پست به شبکه های اجتماعی مهم در و تاثیر پذیر در سئو سایت و ابزار آنلاین برای شیر کردن محتوا در شبکه های اجتماعی میپردازم:
ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که پروفایل شخصی بسازیم یا بیزنسی:این که پروفایل شخصی بسازیم یا بیزینسی باید بگم هر دو تاثیر محبویت صفحات شما بر اساس میزان شیر شدن در پروفایل های شخصی می سنجد پس بهتر وقتی یک محتوا در پیج های بیزینسی خودتون منتشر میکنید بهتر در پیج های شخصی خودتون نیز منتشر کنید. ولی شاید بگید پس چرا باید پیج بیزینسی ساخت باید بگم پیج بیزینسی تاثیر پذیر هستند ولی در بحث سوشیال سیگنال بیشتر بحث صفحات شخصی درمیان است که چقدر محتوا شما در میان دیگران محبوب می شود. میزان محبوبیت در شبکه های اجتماعی نیز معمولا در بین همه انها بر اساس شیر شدن کامنت کردن و لایک کردن است.
اضافه کردن دکمه های شبکه های اجتماعی : برای اتصال سایت شما به شبکه اجتماعی به وسیله دکمه هایی است که در بعضی موارد به صورت چسبنده در گوشه سمت راست و چپ صفحه می چسبد و یا در قسمت اول و اخر محتوا گذاشته می شود حالا اگر محتوای ان صفحه خیلی تاثیر گذار باشد کاربران محتوای شما در صفحات شخصی خودشون شیر میکنند که تاثیر روی سئو سایت شما دارد هر چقدر بیشتر بهتر. شاید بیشترین تاثیر رو دکمه گوگل پلاس و فیسبوک و لینک دین داره. امروزه توی سایت های خبری داخلی و خارجی این کار مرسوم است ولی در مجموع در انواع سایت های خارجی این کار بیشتر مرسوم است شاید یکی از دلایلشم هم میتواند فیلترینگ باشه چون وقتی کاربر میدونه تنها با زدن یک دکمه میتونه محتوای مورد علاقشو به دیگران نشان بده ولی باید برای این کار به طرز دیگری رفتار کند پس ممکنه این کار انجام ندهد.
یه نکته هم باید بهش اشاره کنم: خیلی از سایت ها وقتی می بینید میزان شیر شدن یک صفحه از سایتشون چند هزار تا بوده به احتمال زیاد شیر محتوا رو خریداری کرده اند یا به اصطلاح فیک است که این کار به راحتی انجام میشه اینکه از کجا بفهمیم از این فیک است از روی اعتبار دامنه و میزان محبوبیت سایت و محتوای منتشر شده میتوان به راحتی فهمید.
ایجاد relation در شبکه اجتماعی: یک relation پابلیشر داریم و یک نویسنده و این دو رو میتونید برقرار کنید بین سایت و شبکه های اجتماعی خودتون در واقع به شما کمک میکنه که سایت شما رو به عنوان یک تولید کننده محتوا نشان میدهید.این کار قبلا تاثیر زیادی هم در گوگل پلاس داشت شاید هنوز هم داشته باشه ولی امروزه دیگر کمتر کسی از این راه استفاده می کند.
استفاده از هستگ در شبکه اجتماعی : هشتگ ها به طور غیر مستقیم تو سئو سایت شما تاثیر دارن وقتی یک مقاله می نویسید سعی کنید کلمه کلیدی محتوای خودتو رو با هشتگ بنویسید هشتگ ها درست مثل برجسب ها در سایت است .حالا وقتی کاربری سرچی انجام میده بهش یک سری هشتگ هم پیشنهاد میده و کاربر وقتی هشتگ شما رو ببنه و وارد پیج شما بشه میتونه وقتی محتوای پیج شما رو میخونه در ادامه مینویسه برای خواندن ادامه این نوشته روی این لینک کلیک کنید و کاربر این جوری وارد سایت شما خواهد شد و باعث می شوید شما ورودی از شبکه اجتماعی در نتیجه بهبود seo سایت شما شود.
بهبود seo سایت با شبکه های اجتماعی معروف
گوگل پلاس:
یکی از بهترین شبکه اجتماعی برای سئو محتوا مخصوصا چند سال قبل بوده. مثلا وقتی محتوای سایت رو در این شبکه اجتماعی شیر میکریدم چنددقیقه بعد محتوای سایت ایندکس می شد . و پلاس هایی که از دیگران میگرفتید نیز بسیار تاثیر داشت در جایگاه رتبه بندی کلمه کلیدی در موتور جستجو.این شبکه اجتماعی هم به حالت بیزینسی و ساده می تونید درست کنید و در قسمت پروفیال نیز میتونید محتوا باموضوعات مختلف بزارید هر چقدر که محتوا بزارید و دیگران به ما پلاس بدن و یا شیر کنن میزان سوشیال سیگنال شما بالا میرود. این پروفایل ها نیز می توانند به دسته بندی های مختلفی در بیاد .
فیس بوک:
این شبکه اجتماعی نیز دوحالت ساده بیزنسی داره حتما ازش استفاده کنید تا سوشیال سیگنال ازش دریافت کنید انشار ویدیو نیز میتونه بازد سایت رو بالا ببره سعی کنید لینک ویدیو در سایت را درون پیج قرار دهید، همچنین پاسخ دارن به نظرات مردم ، گذاشتن محتوا در پیج .محتوای این شبکه اجتماعی نیز در موتور جستجو گوگل ایندکس می شود. پس این شبکه اجتماعی دست کم نگیرید.
توییتر:
شاید بتوان گفت تاثیر این شبکه اجتماعی مانند دوشبکه اجتماعی بالا نباشه بیشتر این شبکه اجتماعی مصارف سیایسی داره و بیشتر مقامات سیاسی و افراد معروف دنیا و سایت خبری ازش استفاده می کنند. اما مطالبی که ریتوییت میشوند یعنی شیر می شوند در واقع دوباره توییت میشود این مطالب کمی بهتر بالا می اید در این شبکه اجتماعی نیز باید فعال بود این شبکه اجتماعی نیز فالور گرفتن داخلش داره و هر چی فالور ها بیشتر بتشه اهمیت پیج بالا تر خواهد در نتیجه میزان سوشیال سیگنال بالا تر خواهد رفت و احتمال سئو سایت بالاتر میرود.
پینترست:
پینترست که معروف به پینگ کردن یا سنجاق کردن و اگستنشن های گوگل کروم و موزیلا هم داره و وقتی توی این سایت ثبت نام می کنید و یک برد تعریف میکنید و وقتی لاگین هستید مثلا وقتی روی یه عکسی هاور میکنید یک پین قرمز رنگ گوشه عکس میاد که شما میتونید عکستون رو در پیج خودتون شیر کنید . کلا ماهیت این شبکه اجتماعی از نظر طراحی سایت و seo الو وب برای سایت هایی که تیزهای ویدیویی یا فایل psd برای فتوشاپ درست میکنن خیلی مهمه و توصیه میکنیم کسانی که در این کسیب کار هستند حتما از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.
چند ابزار برای شیر کردن محتوا در شبکه های اجتماعی:
Buffer اپلیکیشنی برای شیر محتوای سایت: با استفاده از این سایت که خیلی هم ساده خوب طراحی شده میتونید برید ثبت نام کنید و 5 شبکه اجتماعی مهم گوگل ، فیسبوک ، لینک دین و توییتر، اینستاگرام را با یک پست اپدیت خواهد کرد.شما باید بعد ثبت نام در 5 تا شبکه اجتماعی خودتون لاگین کنید سپس محتوای خودتون را مینویسید عکس هم میگیره شما میتوانید محتوا رو طبق زمان که بهش میدید منتشر کنه یا همان موقعه منتشر کنه یا محتوا رو سیو کنید بعدا منتشر کنید. اپلیکیشن ios و اندروید هم داره میتونید به راحتی ازش استفاده کنید.
ftt سایت : این سایت از سایت بالایی که معرفی کردم قوی تر هست و همه کاری انجام میده حتی کارهای شرطی .اَپ های زیادی داره و بعضیاشون رایگان هستند مثلا میتونید بگید اگر محتوایی در اینستا گذاشتم در تلگرام هم دقیقا همون عکس پروفایل رو بزار یا اگر فلان نوشته به این ایمیل یا این پیج ارسال کرم دقیقا همان نوشته به اینستا هم بفرست و خیلی موارد دیگر.
Sharedcount سایت : این سایت بیشتر برای برسی سوشال سیگنال رقبای شما می باشد میتونید بفهمید رقبای شما چقدر در شبکه های اجتماعی فعال هستند
دیدگاهتان را بنویسید