انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو و ابزار آنالیز آن
انتخاب کلمه هدف جز قدمهای اول در Website SEO محسوب می شود انتخاب کلمات بر اساس آنالیز هوشمندانه میتواند راهی برای زودتر به نتیجه رساندن کلمات در صفحه نخست نتایج جستجو میباشد.در این مقاله به ابزار و روش پیدا کردن بهترین روش برای انتخاب کلمه کلیدی میپردازیم
روش های انتخاب کلمات کلیدی مناسب
1-خودتان را جای بازدید کننده بگذارید: شما باید لیستی از کلماتی که فکر میکنید مشتری میتواند فکر کند بسازید اصلا مهم نیست این کلمه چی هست یا چند حرفی است بهتر قبل از اینکه پای سیتم بروید و تو گوگل و یا ابزار پیاد کردن کلمات کلیدی سرچ کنید این موارد رو در کاغذ بنویسید. اگر هم نمیتوانید درست فکر کنید از اطرافیانتون میتوانید پرسو جو کنید راجب موضوع مورد نظرتان به عنوان مثال شما میخواهید روی کلمه طراحی سایت در اصفهان کار کنید از چند نفر بپرسید اگر کسی بخواهد براتون سایت طراحی کنه چه جمله ای سرچ میکنید من این مورد چک کردم مثلا میگفتن طراح سایت ، طراح سایت اصفهان ، یه اعده هم فرهنگ سرچشون فرق میکرد میگفتن طراحی سایت + تبلیغات اینترنتی و.. موارد دیگر حالا شما کلمات پیشنهادی گرفتید حالا وقتشه برید پا سیستم و کلمات را دونه به دونه سرچ کنید و ببنید گوگل چه پیشنهاد هایی رو بهتون میده و people also search ها نیز دقت کنید که کمک شایانی به شما انجام خواهد داد حالا جملاتی که گوگل هم پیشنهاد داده رو لیست کنید و ببنید چقدر با کلماتی که از دوستان خودتون پرسیدید شباهت داره .
حالا شما جملات را باید دونه به دونه سرچ کنید ببنید در سرچ گوگل چقدر این جمله پیدا شده منظورم در گوشه سمت چپ مثلا من وقتی کلمه طراحی سایت نوشتم این مقدار نشون داد.About 25,200,000 results 0.53 seconds . البته وقتی صفحه اسکرول کنید متوجه میشوید که چند صفحه در مورد کلمه مورد نظر وجود دارد مسلما هر چقدر که این مقادیر بیشتر باشند پس سختی کلمات کلیدی زیاد تر میشود هر چقدر جملات کوتاه تر باشند میزان ترند و سختی کلمات بیشتر میشود و البته که جملات پول ساز تری نیز هست .
2-میزان تبلیغات در کلمه کلیدی : وقتی کلمه کلیدی سرچ می کنید و میبینید تبلیغات ad جلوی نتایج جستجو قرار داره پس حتما ان کلمه بازار داغی داره و پر رقابت هست . این تبلیغات سرویس گوگل ادورد است و شما معمولا در صفحات اول نتایج جستجو میتونید مشاهده کنید. و در زمان های مختلف روز میتونن زیاد یا کم شوند بستگی به سفارش صاحبان سایت داره
ابزار هایی برای برسی آنالیز کلمات کلیدی
لازم به ذکر تمامی ابزاری که گفته شده نمودار خیلی دقیقی به شما نمیده و برای پیدا کردن بهترین امار نزدیک به واقعیت باید از اکانتهای پولی استفاده کنید.
ابزار google trend: در این ابزار شما میتوانید بفهمید راجب یک موضوع چقدر افراد آن کلمه کلیدی سرچ می کنند حتی به تفکیک استانی و کشور های مختلف و این مورد به شما کمک میکنه ایا کلماتی که انتخاب کردید کلمات مناسبی هستند یا خیر . و یک نموداری در تارخ های مختلف به شما نشان میدهد که ایا این کلمه در زمان خاصی ترند شده یا نه همیشه جز ترندهای مردم بوده . یک قابلیت جالب دیگر شما میتوانید چند کلمه کلیدی مقایسه کنید و نمودارهای آن را مشاهده کنید .
ابزار keyword planner: ابزار حرفه ای است که هم اکانت رایگان داره و هم اکانت غیر رایگان که مثلا برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی برای سئو جملات مختلف پیشنهاد میشه اکانت پولی آن را دریافت کنید و این ابزار نیز چند سالی هست که به تازگی برای کمک به افراد مختلف آمده. این ابزار تا به این تاریخ 12/2020 تحریم می باشد که شما برای استفاده از ان از ipهای دیگر استفاده کنید. با این ابزار میتونید رقابای خودتون را تحلیل کنید و ببنید روی چه کلمات کلیدی و در چه صفحاتی بیشتر کار میکنن وقتی شما چند تا از رقبا رو برسی کردید میتونید استراتژی سئو خودتون را در محتوا و سئو داخلی و خارجی مشخص کنید. البته که ین ابزار نیاز به اموزش دادن دارد که بعدا در مقاله مفصل رجب آموزش keyword planner صحبت میکنیم .
اما از امکانات این ابزار سئو نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
تعداد جستجوی یک کلمه در ماه Search for keyword and ad group ideas
نمایشی مناسب از تعداد جستجو Keyword Ideas
تطابق دقیق کلمه کلیدی Exact Match
کلیدواژه ها را وارد کنید یا بارگذاری کنید تا عملکرد آنها را ببینید enter or upload keywords to see how they perform
چندین لیست کلمات کلیدی multiple keyword lists
ابزار keyword explorer
این ابزار از شرکت موز میباشد و میتواند از اکانت رایگان به مدت 14 روز استفاده کنید و یا اکانت پولی ان را بخرید و از خدمات خوب این سایت بهره ببرید خیلی هم کار باهاش خوب و راحت
از امکانات مهم این ابزار :
Monthly volume این امکان در نسخه رایگان قابل دسرس نمیباشد
Difficulty این مقدار موقعی که از 30 رد بکنه پس کلمه کلیدی که انتخواب کردید سخت است و به این راحتی ها در آن کلمه کلیدی سئو نخواهد شد.
Opportunity : یعنی سئو شدن در این کلمه کلیدی میتونه فرست های خوبی را برای شما به همراه بیاورد . یعنی با توجه به نرخ ctr که در صفهحات اول نتایج جستجو به وجود امده اند که همان the first ten blue links هستند برسی می شود .
Priority : یعنی جمع بندی از کل موارد گفته شده که ایا این جمله ارزش کار کردن داره و چقدر در ماه سرچ میشود و ایا نسبت به ختی که داره ارزش کار کردن رو داره یا خیر همچنین محبوبیت کلمه کلیدی
از دیگر موارد این سایت میتونیم به serp analysis ، دادن کلمات پیشنهادی ، میزان انکر تکس ها ، بک لینک ها ، بهترین صفحات سایت اشاره کرد.
ابزار kwfinder
این هم یکی دیگر از ابزار ساده و روان برای انالیز وب سایت و پیدا کردن کلمات کلیدی است حتما بایذ اکانت پولی این سایت استفاده کنید و تا به این تاریخ اکانتهای غیر رایگان این سایت از کار افتاده از جمله امکاناتی هم که داره میزان ترند شده کلمات کلیدی ، سختی کلمات کلیدی ، میزان سرچ کلمه کلیدی ، سرچ بر اساس لوکیشن ، انتخاب زبان و .. موارد مشابه ابزار هایی که در بالا توضیح دادم داره
این موارد گفته شده بستگی به خودتون داره که از کدوم ابزار بیشتر میتوانید استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید