تحلیل برسی سئو سایت ایران فانا
موضوع: برسی سایت iranfana.com
موقعیت : اصفهان
تاریخ : 07/07/1399
در برسی به عمل آمده توسط کارشناسان گروه طراحی سایت اَلو وب اصلاح و بروزرسانی موارد زیر در جهت بهبود عملکردسایت و افزاش رتبه سایت در موتور های جستجو (SEO) پیشنهاد می گردد:
– تعویض کامل قالب سایت و طراحی بر اساس Bootstrap 4 برای نمایش صحیح در تمامی دیوایس ها که به بهبود سرعت و افزایش نمره page speed منجر می شود. در برسی های اولیه به نظر می رسد کمی سرعت سایت پایین است که می تواند به عدم بهینه سازی قالب سایت و یا حتی کیفیت پاین سرور اشاره کرد.
– با توجه به طراحی سایت با WordPress و انتشار نسخه های متعدد آن که اغلب موارد به برطرف کردن باگ های امنیتی آن می پردازد
به روز رسانی فوری هسته سایت به آخرین نسخه یعنی 5.4.1 ضروری میباشد. نسخه فعلی سایت ورژن 4.9، می باشد.
– نصب فایروال های مخصوص ووردپرس برای جلوگیری از حملات رایجی از جمله DDOS Atack ,sql injection ,xss
– مخفی کردن صفه لاگین سایت و احراز هویت دو مرحله ای کاربران برای ورود به پنل مدیریت.
-مخفی کردن تکنولوژی سایت و همچنین مخفی کردن قالب و پلاگین های استفاده شده در سایت .
– نصب SSL روی سایت: قابل ذکر است از ژانویه 2018 گوگل وبسایت های فاقد SSL را به عنوان وب سایت هایی با ریسک بالا معرفی می کند که نتایج منفی در سئو خواهد داشت.برای درک بهتر این موضوع میتوانید مقاله اموزش تاثیر ssl در seo بخوانید.
همچنین با توجه موقعیت قراری گیری این شرکت در اصفهان نقشه سایت به درستی خورده شده و این باعث می شود کلمات کلیدی که با ip اصفهان سرچ میشود گوگل سعی میکند این سایت را پیشنهاد دهد
ایندکس صفحات مختلف سایت در موتورهای جستجو :
Being=13index
Yahoo=13 index
Google=3070 index
PA:26 , DA: 6
Spam score = 0
Instagram=0
طول عمر دامنه حدود 2 سال
لینک های داخلی 107 و لینک های خارجی 10 در صفحه 1
– عدم اتصال سایت به اینستاگرام به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی
-عدم وجود چت آنلاین در وبسایت با توجه به این که این سایت یک سایت شرکتی میباشد .
– بعضی از صفحات دارای ارور 404 ( هیچ موردی یافت نشد) می باشد که هم برای موتور های جستجو و هم کاربران واقعا اذر دهنده می باشد ، استفاده از تکنیک 301 redirect برای ریدارکت کردن این صفحات به سایر صفحات کاملا ضروری می باشد. وجود چنین صفحاتی در سایت باعت خروج سریع کاربر از سایت میگردد و گوگل با استفاده از الگوریتم های هوشمند خود قادر به رصد چنین اتفاق هایی می باشد.
آدرسها در بعضی صفحات مختلف بهتر است بهینه تر و کوتاه تر و در بعضی موارد اصلاح شود .
بهتر بود به جای نوشتن وبلاگ برای عنوان category از یک کلمه کلیدی با توجه به موضوع وب سایت انتخاب میشد.
در قسمت وبلاگ این سایت میبینیم که لینک سازی داخلی انجام شده یک امر مهم در بالا امدن سایت شما در زمان کوتاه میباشد البته نمودار بخش انکر تکسها با توجه به نیاز کارفرما و تشخیص سئو کار متفاوت است و ما در این اینجااز برسی آن صرفه نظر میکنیم . زیرا در حوصله این بحث نمیگنجد.
þ برسی گوگل وب مسترتولز وب سایت به صورت هفتگی یا ماهانه جهت تشخیص مشکلات گوناگون سایت که از طریق گوگل در اختیار وب مستر ها قرار میگیر لازم به ذکر است که پنل وب مستر خود از بخش های زیادی تشکیل شده است که نیاز به تنظیمات مخصوص برای هر وبسایت دارد. از جمله اضافه کردن site map های بخش های مختلف سایت برسی فایل robots.txt، تنظیم کشور هدف (target country ) و بسیار دیگر …..
þ راه اندازی و اتصال Google Analytics به سایت و تحلیل ترافیک های ورودی ، کلمات هدف و بسیاری دیگر …….
User Experience:
هدر و اسلایدر سایت رسپانسیو نمیباشد که با تعویض قالب و استفاده از چارچوب Bootstrap 4 مشکل حل خواهد شد.
منو سایدبار در همه جای وب سایت دیده میشود که یک امر سلیقه ای میباشد ولی معمولا این منو در بالا گزاشته میشود . این امر از انجایی ممکن است دردسرساز شود که بسیاری از مانیتورهای کاربران از رزولوشن پایین و یا از استندارد به دور هستند ویا حتی از نسخه قدیمی مرورگر ی همچون internet explorer استفاده می کنند بهتر است در صورت اصرار بر استفاده از این نوع سایدبار، بهتر است ساید بار قابلیت جمع شدن (collapse)داشته باشد که کاربر در صورت نیاز و به دلخواه خود آن را باز یا بسته نگه دارد. این مورد در بعضی ادارات دولتی یا خصوصی نمود بیشتر پیدا می کند.
– صفحه نمایندگی ها بهتر است با طراحی فرم کاملا اختصاصی و گرفتن اطلاعات از مشتری مثل مکان شرکت یا مغازه متراژ محل و موقعیت جغرافیایی و …. حرفه ای تر به نظر آید این کار شخص نماینده را بیشتر ترغیب خواهد کرد.
– ویدیو مارکتینگ نیز یک امر مهم در سئو وب سایت میباشد که این امر یک پروسه خاص خود را درا می باشد.که باید به صورت صحیح انجام شود مخصوصا برای سایت هایی که داری نمونه کار گوناگونی میباشد و به راحتی میشود نمایی کلی از کار را به مشتری نشان دادن
قراردادن عکسهای 360 درجه از محصول یا نمونه کار نهایی میتواند مشتریان را ترغیب به گرفتن تماس با شما نماید. لازم به ذکر است که این مورد نیاز به نصب ماژول خاص خود را در سایت دارد ولی بی شک در جذب مشتری تاثیر به سزایی دارد، بعضی از شرکت های معروف داخلی و خارجی همچون دیجیکالا یا نایک از این تکنیک برای جذب مشتریان خود استفاده می کنند.
– اگر محصولات ضمانت نامه دارد بهتر از است در صفحه تکی محصول به ان اشاره شود . و شرایط استفاده از آن در صفحه خاص خود به طور دقیق شرح داده شود.
– عدم وجود ایمیل سازمانی و درج آن در سایت و در نتیجه بهره نبردن از تکنیک ایمیل مارکتینگ.
چرا باید ایمیل سازمانی داشته باشیم ؟ بسیاری از شرکت ها برای معرفی شرکت خود به سایر شرکت های داخلی و خارجی حتما از ایمیل سازمانی شرکت خود یک ایمیل به شرکت هدف ارسال می کنند که در محتوای آن موارد گوناگونی از جمله خدمات محوصولات و لینک کاتالوگ شرکت خود را قرار می دهند و در فوتر ایمیل اطلاعات کلی خود از جمله آدرس تلفن و شعار شرکت را قرار میگیرد .و همچنین هنگام عضویت کاربران در خبر نامه سایت یک ایمیل با نام شرکت به کاربران ارسال می شود که در ان از جدیدترین محصولات اخبار شرکت و … رونمایی و به اصلاع کاربران می رسد.
موارد بک لینک
بهترین کلمات کلیدی این سایت در تصویر مشخص است که با توجه به ساختار کلی و محتوای سایت طبعی است.از برسی کلمات کلیدی با ارزش این کلمات خود داری میکنیم.
نمودار بک لینک این سایت از 20k به 945 بک لینک رسیده بیشتر این لینکها ها از سایت های با اعتماد پایین و گرفته شده که باید این عمر باید اصلاح شود.بهترین ترافیک این سایت در سال 2019 با عددی معادی 17 میباشد. TLD Distribution این سایت بیشتر از دامنه های .net .com گرفته شده.
Ref. Domains 62 و Ref. IPs 24
دیدگاهتان را بنویسید