الگوریتم تازگی محتوای گوگل
الگوریتم تازگی محتوای گوگل:محتوایی که جامع است و در بوره از زمان ، مکان ، به روز بودن با توجه به نیاز کاربران به وجود خواهد امد. به مثال زیر توجه کنید.
خوب توجه شما جلب میکنم به سایت های مشهور خبری وقتی وارد این وب سایتها میشوید می بینید که همیشه در حال گذاشتن خبر دسته اول هستند این بازدید کننده ها مثلا راجب پایه حقوقی خود وقتی در اینترنت سرچ میکنند به تاریخ آن خبر نیز نگاه میکنند که خبر مربوط به همین ماههای اخیر باشد در مواردی که خیلی خبر مهم میشود مثلا امار کورونا در ایران و دنیا به صورت چند ساعت یک بار آپدیت میشود. و گوگل دائمن این گونه سایت ها رو چک میکنه و در صد خزش زیادی رو به این سایت ها خواهد داد .
گوگل از سایت هایی که خبری نیستند چه دید گاهی نسبت به ان ها داره ؟
گوگل به سایتهایی که اصطلاحا freshness ( تازگی محتوا دارند ) توجه زیادی میکنه همان جوری که شما دوست دارید راجب موضوعی جدید که روز به روز اپدیت میشه خبر های به روز تری بعه دست آورید مثلا برای سایت ما در صفحه سئو چیست چون هر چند ماه یک بار تغییراتی در سئو به وجود میاد ما باید آن صفحه را نیز به روز و اطلاعات به روزی در آن بنویسیم و اپدیت کنیم . منتها دیگر مثل سایت های خبری نیاز به بروز بودن در لحظه و یا در روز نمیباشد.این مورد برای هر وب سایت با هر موضوعی مهم است که بسیاری از صاحبان کسب کارهای اینترنتی به آن هیچ توجهی نمی کنند. پس دیدگاه گوگل به این گونه سایت های خدماتی مثل طراحی سایت ، ثبت نام لاتای ، ثبت نام در کنور سراسری این گونه است.
چگونه الگوریتم freshness تازگی محتوا را تشخیص میدهد؟
هر گونه تغییرات در صفحات وب سایت محتوای تازه به حساب نمی اید گوگل از روی جستجوهای مختلفی که توسط کاربران سرچ میوشد به صورت لحظه ای تشخیص که در این لحظه نیاز کاربر چیست و چه سایتی رتبه بهتری میگیرد.
مثلا وقتی فصل تابستان جای خودشو به پاییز میده و شما کلمه خرید لباس را بزنید چون بقیه دنبال لباس پاییزه هستند پس گوگل لباس پاییزه به شما پیشنهاده میده یا یک مثال دیگه قبلا اگر مینوشتید کرونا گوگل مارک لوازم تحریر را به شما نشان میداد ولی الان که بنویسید گوگل سایتهایی که راجب ویروس کرونا است برای شما بالا میاورد .
یا مسابقات جام جهانی یا وضعیت اب ها که به صورت لحظه ای تغییر میکنه و گوگل حتی در بسیاری موارد با توجه به ان موضوع نتایج را بر اساس انواع اسکیما به کاربر نشون میده که کاربر حتی نیاز به وارد شدن آن وب سایت نیز نخواهد داشت. به این گونه جستجو ها qdf گفته می شود یعنی اگر در یک برهه از زمان میزان کلمات کلیدی مشابه خیلی بالا بره گوگل وبسایت هایی که در ان کلمه کلیدی به روز تر بوده اند اهمیت و رتبه بهتری به انها خواهد داد.
از لحاظ فنی چه محتوای بیشترین بهره از این الگوریتم تازگی محتوا خواهند گرفت؟
1-افزایش زمان حضور کاربر در صفحه
برای این که این کار را به درستی انجام شود نیاز است که محتوا یا دسته بندی سایت خود را مطابق یا نیاز کاربران و سرچ های انجام شده بهبود بخشید و تا انجا که میتوانید محتوای صفحات خود را جذاب و چالشی بنویسید که کاربران را مجبور به کامنت گذاشتن درآن صفحه شود زیرا کامنتها باعث بهبود تازگی صفحه و هم باعث میشوند ارزش محتوای صفحه نیز بالا رود.
2-گرفتن بک لینک
اگر برای صفحات خود از راههای مختلف بک لینک گرفتع اید بک لینک خود را نیز اپدیت کنید یعنی اگر رپراتاژ اگهی گرفته اید متن رپرتاژ خود را اپدیت کنید و برای ربراتاژ خود نیز بک لینک بگیرید. سعی کنید بک لینک به صفحات سایت را از سایت هایی که به روز رسانی محتوای آن ها در موضوع مورد نظر شما است بک لینک تازه دریافت کنید.
اگر در هفته یا در ماه یک بک لینک دریافت میکنید سعی کنید همیشه این روند را حفظ کنید در بسیاری موارد یک وب سایت با گرفتن هزار بک لینک در طول ماه و قطع شدن آن در ماه های جاری گوگل تمامی لینک های را اسپم شناسی کرده و سایت مشمول جریمه گوگل پاندا خواهد شد. و به تنوع گرفتن بک لینک ها نیز توجه کنید.همچنین میتوانید محتوای سایت خود را در شبکه های اجتماعی خود به منظور گرفتن بک لینک منتشر کنید.
بروز رسانی قابل توجه محتوا:
اضافه کردن یک پاراگراف چند خطی به محتوا خیلی به چشم گوگل نخواهد آمد ولی ایندکس خواهد شد اگر میخواهید خیلی اپدیت به چشم بیاد سعی کنید پارگرافهای دیگر را نیز اپدیت کنید و از عکس ها ، ویدیو ، فایل صوتی به طور معمول استفاده کنید . (البته از نظر طراحی سایت اَلو وب محتوای همیشه سبز نیاز به اپدیت در تمامی پاراگراف ها ندارد پس تا جایی که معمول است محتوا را اپدیت و یا اضافه کنید. )
تولید محتوا تازه
بروز کردن محتوای قدیمی در کنار نوشتن محتوای جدید میتوانید خیلی ارزش مند تر باشد.. گوگل به میزان محتوای نوشته نشده و اپدیت مقالات قدیمی نسبت به زمان توجه میکند .
(یه قانونی هست که به گقته خیلی از کارشناسان سئو اگر شما هفته دو بار مقاله مینویسی بعد از مدتی گوگل هفته دوبار به سایت شما سر میزنه البته اگر میخواهید بهتر این موضوع متوجه شوید به وب مستر تولز خود بروید و آن جا لاگ موتور جستجو مشخص است که گوگل کی امده و چه صفحاتی قدیمی و جدیدی را دیدن کرده )
دقت کنید محتوای که از قبل نوشته شده ارزش بیشتری نسبت به محتوای جدید داره البته اگر نکات فنی و بروز رسانی ها درش انجام شده باشه . دلیل ارزش بیشتر آن نیز مانند به دلیل به روز رسانی ها ، لینک سازی ها ، بک لینک ، نرخ کلیک صفحه ، ماندگارگاری کابر در آن صفحه ، پیج اتوریتی میباشد. که همه موارد گفته در یک روز برای یک محتوای تازه اتفاق نخواهد افتاد.
بروز رسانی فنی
به روز رسانی یک صفحه در قسمت هدر ، فوتر ، تبلیغات ، منوها ، جاوا اسکریپت ، رنگ ها اگر منجر به بهتر شدن از لحاظ ui/ux شود در چشم گوگل دیده خواهد شد ولی نه به اندازه اپدیت محتوای صفحه سعی کنید همیشه برای صفحات مهم خود از لندیگ پیج استفاده کنید یعنی هدر ، فوتر ، منو ، جوااسکریپت اختصتص در ان صفحه استفاده کنید به منظور حس بهتر بازدید کننده و به طور کلی تجربه کاربری بهتری برای بازدید کننده به ارمغان بیاورد . البته این به آن معنی نیست که انیمیشن های سنگین درآن صفحه به منظور زیبا کردن صفحه استفاده کنید زیرا این صفحات سنگین خواهد شد و درنتیجه بهینه سازی خوبی نخواهند داشت مگر آنکه با تکنیکهای فنی این اسلادر های سنگین را پیاده سازی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید