معیار تبلیغات و هزینه های آن در دیجیتال مارکتینگ
معیار تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ به سه عامل زیر وابسته است
1-تعداد بازدید از سایت
خوب ما هر کاری که در صنعت دیجیتال مارکتینگ انجام میدهیم باید یک تحلیل درست از ان کار داشته باشیم مثلا یکی از ان مورد تعداد باردید از وب سایت به ازای مقدار پول پرداخت شده میباشد در واقعه ما باید بدانیم که چند نفر روی تبلیغ ما کلیک کرده اند و وارد سایت ما شده اند و بعد از ان چه کاری انجام داده اند لازم به ذکر است تعداد بازدید از سایت را میتوانید از طریق utm generator استفاده کنید و سپس در گوگل انالیتیکس نتیجه را ببنید.
2-تحلیل ایمیل
بعد از وارد شدن بازدید کننده ما چه مقدار ایمیل از طریق فرمی که در وب سایت گذاشته ایم جمع خواهیم کرد . در واقع این مورد با معیار شماره 1 وابسته به هم است مثلا سایت شما یک سایت شرکتی دارید و در یک سایت شرکتی دیگر تبلیغ گذاشته اید اما ورودی کمی داشته اید در نتیجه ایمیل کمی نیز جمع اوری کرده اید پس باید شما به یک درکی از دیجیتال مارکتینگ رسیده باشیبد تا بفهمید علت چیست ایا ui و یا ux سایت تبلیغ گیرنده مشکل داشته یا اصلا سایت ما مشکل داشته . تعداد جمع اوری را میتوان از طریق سرویسهایی مثل میلرلایت یا میل چیپ فهمید.
3-فروش
مقدار فروش با ابزار خاص خودش میباشد ، در طراحی سایت های فروشگاهی که بسته به طراحی ان که بعد از فروش محصول چه مقدار اطلاعات از مشتری جمع اوری کرده و حالت های دیگر مثل مواقعی که طرف در جیمیل خود لاگین بوده و بعد چند مدت از دیدن تبلیغ ما از سایت خرید زده یا از کوکی های مرورگر مشتری ، روشهایی وجود دارد که میتوان این اطلاعات را در اورد. در سایت های وردپرس ماژول های وجود دارد که این کار را انجام میدهند.
میزان هزینه تبلیغات
حالا میخاهیم بدانیم که هزینه تبلیغات چگونه محاسبه میشود این تبلیغات به 3 روش میباشد نمایشی ppi زمانی tb یا کلیکی ppc هستند
نوع اول Ppc یعنی پرداخت به ازای کلیک ،
یعنی تبلیغ سایت شما در سایتهای دیگر گذاشته میشود در صورتی که مشتری روی ان کلیک کرد هزینه ای پای شما خواهد افتاد. سایتهای مثل گوگل ادورد نمونه های ایرانی ان نیز مثل کلیک یاب ، مبدیت ، صبا ویژن و… قیمت هر کلیک در سال 1399 متفاوت است ولی کلیک خوب چیزی معادل 300 تا 600 تومن است مقدار هزینه جمع اوری ایمیل خوب بسیار متفاوت است باید دید کدام پلن به درد شما میخرد رنجی بین 4 تا 9 هزار تومن تخمین زده میشود که البته ایمیلی که بعد ها منجر به خرید شود
پس ما میتوانیم بفهیم در مدت طولانی میتوانیم بفهمیم که چقدر هزینه تبلیغات در به دست اوردن ایمل، تعداد بازدید ، بکنیم تا میزان فروش مشخص شود .
بعد از مدتی شما میتوانید به راحتی بفهمید که مثلا اگر جنس فروخته شود 500 هزار تومن برای من سود داشته من جه مقدار هزینه تبلیغات کرده ام تا توانسته ام این محصول را بفروشم اگر هم به ضرر تبدیل شد بازم هم موردی نخواهد داشت زیرا شما تعداد زیادی ایمل و مخاطب جمع اوری کرده اید که در اینده نه چندان دور محصول خود را فروخته حتی به تعداد بسیار زیاد . این گونه هزینه تبلیغات شما نیز در خواهد امد.
دومین نوع محاسبه تبلیغات paper inpershan یا ppi میباشد.
یعنی به ازای هزینه ای که از شما میگیرن تبلیغ را در سایتهای مختلف چندین یا چنده هزار بار نشان میدهند و دیگر کلیک خردن در ان مهم نیست معمولا در شبکه های اجتماعی این اتفاق بیشتر می افتد
سومین نوع تبلیغ تبلیغات tb یا tim bays
شما به ازای هزینه ای که میدهید سایت پذیرنده اگهی شما به تعداد روز مشخصی ان را در سایت خود نشان میدهد و کاری ندارن که ایا کلیکم میخوره نمیخره و هزینه های ان بسته به این که این تبلیغ کجای وب سایت قرار نشان بده متفات است مثل سایت ورزش 3
در دیجیتال مارکتینگ این که شما از کدام نوع تبلیغات میخواهید استفاده کنید بستگی به بیزینس شما دارد ایا فعالیت شما در حوضه وب سایت یا در شبکه های اجتماعی یه موردی که خیلی خوبه بدانید اگر نمیخواهید هزینه زیاد بکنید و سایت شما نیز هنوز پا نگرفته از گرفتن تبلیغات در سایتهای بزرگ پرهیز کنید بهترین راه گشتن در سایتهایی است که با کار شما میخوره و برسی کنید که ان تبلیغ به صورت پاپ است یا ایمل یا تبلیغات بنری
در ارتباط با هر نوع 3 نوع تبلیغات چون یک لینک به سایت شما میباشد در نتیجه هر کدام میتواند تاثیر متفاوتی در سئو داشته باشند که در آموزش سئو سایت به ان خواهیم پرداخت.
دیدگاهتان را بنویسید