بازگشت کم سرمایه گذاری در تبلیغات انلاین، راه حل چیست؟
چرا اکثر تبلیغاتی که سایتهایی انلاین انجام میدهند بازگشت سرمایه بسیاری کمی دارد اگر شما پاسخ این سوال رابدونید میتوانید تبلیغاتی را سفارش دهید که بازگشت سرمایه خوبی برای وب سایت شما داشته باشد.
ما سه ترافیک ورودی به سایت داریم که بسیاری در دنیا که دیجیتال مارکتینگ کار میکنند هیچ فرقی بین انها نمی گذارند و همین عمر باعث میشود که تبلیغات یکسان برای این سه گروه تولید کنند که عملا هیچ نتیجه مطلوبی برای وب سایت ما به عمل نخواهد اورد.
این سه نوع ترافیک شامل سه بخش است
1-ترافیک سرد Cold traffic
این ترافیک مخاطبین یا بازدید کننده هایی هستند که برای اولین بار وارد وبسایت شما میشوند و هیچ اشنایی راجب برند، محصول ، کسب کار ما ندارند.
2-ترافیک گرم Hot traffic
مخاطبین یا بازدید کننده های هستند که تا حدودی با کسب کار و برند ما اشنا هستند. ممکنه قبلا چند باری وارد سایت ما شده اند شاید هم محصولی از ما خرید کرده اند و عضو سایت شده اند و یا اینکه در یکی از کانال های اجتماعی ما عضو باشند و از محتواهای رایگانی که در وب سایت و یا کانال گذاشته ایم استفاده میکنند خلاصه کم بیش ما را دنبال کنند ولی خیلی پیگیر نیستند و خرید زیادی از ما انجام نداده اند.
3-ترافیک داغ : warm traffic
مخاطبینی هستند که از قبل با برند ، محصول ، کسب کار ما اشنا هستند ما را از طریق وبسایت یا شبکه اجتماعی دنبال و پیگیر اخبار ما هستند و به تبع خرید هایی نیز از ما کرده اند در واقع اینها همان مشتری های وفادار ما هستند.
خوب تفاوت بسیار زیاد بین این سه گروه وجود دارد و مثلا فرض کنید شما اموزش کار فتوشاپ را در سایت قرار داده اید و اطلاع رسانی از طریق ایمیل و sms ، .. غیره برای مشتریان خودتون انجام داده اید و فروش بسیار خوبی را از این طریق به دست اورده اید ولی مواردی هم هست که شما تبلیغ یا بنری درست کرده اید با همان محتوای و در سایتهای مختلف با موضوعات مختلف قرار داده اید ولی اصلا فروش خوبی در سایت به دست نیاورده اید اینجاست که شما ناامید شده اید. اما مشکل از چیست ؟ مشکل از انجایی است که شما وقتی تبلیغی امده می کنید برای مشتریانی که اصلا با شما اشنایی ندارند خیلی متفاوت تر از ان تبلیغی است از کسانی که با وب سایت شما اشنایی دارند این دو گروه در رابطه با دیدن بنر تبلیغی شما در سایتها و شبکه های اجتماعی عکس العمل بسیار متفاوتی دارند.
پس اگر تبلیغی باکیفیت با سناریو عالی ایجاد میکنید ولی هیچ بازده ندارد دلیلش در بالا توضیح داده شد اگر شما تبلیغی ایجاد میکنید بیشتر 95% ان تراقیک سرد ایجاد میشود و با شما اشنایی ندارند پس احتمال اینکه تبلیغات روی انها هیچ تاثیری نداشته باشه بسیار زیاد تنها در مواردی پیش میاد که مشتریان شما تبلیغ شما رو در سایتهای دیگری رسد کنند. پس ما با یک سوال بزرگ برامون به وجودمیاد که با این بازدید کننده سرد چه کار کنیم ؟
خوب جواب این سوال میتونه خیلی پیچیده باشه اما یکی از راهکار را میتوانید این باشد که شما خودتون رو جای بقیه بگذارید و ببنید چه طور تبلیغی با چه محتوایی ویا چه پیشنهادی ایجاد کنیم که مشتری وارد سایت بشه و از شما خرید بزنه .
وقتی شما با ترافیک سرد مواجه میشود به این صورت است که شما تبلیغی در سایتی گذاشته اید و با این مضموم طراحی سایت شو و پولدار شو خوب در اینجا مخاطب شما ممکنه در گوشه از ذهنش کنکاو بشه که این چیه و روش کلیک میکنه ولی در اولین فرصت برمیگرده به سایت اولی که بوده حالا شما تو اون فرصت کم وقت دارید که این مخاطب رو به خودتون جذب کنید.
سه دلیلی وجود دارد که این مشتریان خیلی سریع از سایت شما خارج میشوند
1-اگر شما در حوضه طراحی سایت، سئو ، دیجیتال مارکتینگ کار میکنید وقتی مشتری در سایت شما وارد میشود اصلا نمیداند اینا چی هستند و اگرم از اون صفحه که طراحی کرده اید مشتری خوشش نیاد درجا صفحه میبنده . شما باید در فرصت بسیار کمی که دارید راجب خدمات خود یه توضیح کوتاه با استفاده از نوشته ، عکس ، یا ویدیو ایجاد کنید تا اینکه مشتری در همان لحظه بدونه وارد چه صفحه ای شده و اصلا این کلمات چه معنی داره.
2-ایا بازدید کننده اصلا علاقه به موضوع کسب کار شما دارد یا خیر اگر علاقه نداشته باشه به احتمال زیاد با یک طراحی ایده ال نیز مشتری جذب نمی شود و از سایت خارج میشه.و به سایت قبلی که بوده وارد میشود. یک مثال در این مورد : فرض کنید شما در صفحه فرود خودتو بیاید راجب مزییت های طراحی سایت اصفهان و سئو در اصفهان صحبت بکنید و راجب این که این که چقدر این این کاربه رشد و پیشرفت شما کمک میکنه بنویسید ولی یه ولی بزرگ داره ممکنه اصلا طرف کارمند دولت باشه و کسب کار شخصی نداشته باشه پس براش مهم نیست مگر اینکه بخواد در اینده شغل دومی برای خودش ایجاد کنه.
و شما باید این علاقه در بازدید کننده ایجاد کنید مثلا با استفاده از پتانسیل های شهر اصفهان در رابطه با شغلهای مختلف صحبت بکنید و بگید با یک طراحی حرفه ای و نکات سئو شما به راحتی کسب درامد میکنید . این توضیحات میتواند در قالب یک بنر یا یک ویدیو همراه باشد.
3- بیشتر این مخاطبان به صورت پیش فرض ذهنیت خوبی از وبسایت شما ندارند هر چقدر هم که شما خوب باشید. این ذهنیت حکایت همان قرص های لاغری است که بیشتر جنبه تبلیغات داره و اکثرا نتیجه خوبی نمی گیرند. حس اعتماد در کسب کارهای اینترنتی نیاز به وقت و هزینه دارد . ولی پس از مدتی دیگران وقتی تعریف شما را بشنوند بقبه نیز به شما اعتماد میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید