7 نکته در تبلیغات موثر اینترنتی
در این پست میخواهیم راجب 7ویژگی های بنرهای تبلیغاتی صحبت کنیم.
این 7 نکته در صورت رعایت کردن حتی مخاطبان سرد شما که هیچ علاقه ای به موضوع سایت شما ندارند وآدار میکند که با سایت شما سر بزند .
خوب ما پیش فرض بر این میگذاریم که شما میخواهید یک بنر تبلیغاتی درست کنید و مخاطبین را به یک صفحه فرود هدایت کنید و در ان صفحه خدمات خود را معرفی کنید.
1-طراحی گرافیک:
در گام اول نیاز به یک طرح پویا و خلاق دارید . کیفیت کار بسیار مهم میباشد پیشنهاد میکنم اگر طراح نیست یا در واقع اگر فتوشاپ کار نیستید این کار را انجام ندهید چون خیلی احتمال اینکه طرح شما خوب در بیاد بسیار کم است . دلیلشم اینه که کسانی که طراحی گرافیک هستند درس این کار را خوانده و یا حداقل چند سال در این کار تجربه دارند ضمن اینکه هزینه یک طراحی زیاد نمیباشد. در یک طرح شما باید به تضاد رنگ ها ، تراز کردن محتوا ، طیف رنگی ، نمای طرح ، استفاده از فونت مناسب در کلمه کلیدی بنر ، ابعاد اندازه مناسب با طرح . تازه اگر بنر شما متحرک باشد که آن هم استاندارد های خاص خودشو رو دارد.
2- ذهنیت درست رو در مخاطب ایجاد کنید
یعنی بنر شما باید مرتبط با موضوع شما باشد مثلا اگر نوشته باشد (30 روز جوان تر شو ) این میتونه تبلیغ یک باشگاه ورزشی باشه یا قرص لاغری باشه حتی خواندن کتاب باشه شما باید خودتون را جای مشتری بزارید و هیچ وقت به این فکر نکنید چون شما پذشک هستید پس برای برای تبلیغات قرص لاغری حتما عکس قرص دارو باید بزارید شاید بازدید کننده اصلا متوجه نشه منظور شما چیه و اصلا کلیک نکنه . توجه کنید شما فیلم تبلیغاتی درست نمیکنید مثل بانک ها که یک سناریو اکشن با جلوه های ویژه درست میکنند و اخر دست میگن اگر میخواهید به ارامش برسی پولتو بزار تو بانک ما. شما تنها یک بنر دارید و در ان باید خلاق باشی و دریک لحظعه پیام خودتو برسونی. پس خیلی مهمه که ذهنیت درست رو در مخاطب ایجاد کنید این مورد بسیاری از دیجیتال مارکترها رعایت نمیکند و ضربه بزرگی میخورند.
3-معرفی خودتان قبل از کلیک کردن
مثلا شما میتوانید با گذاشتن عکس خودتون و محل کارتون و توضیح کوتاه در زیر عکس ان را به صورت بنر در بیارید و بیننده قبل از این که کلیک بکنه وارد سایت بشه پیام شما خوانده است .
در این صورت اگر هم که کلیک نکرد محتوای ارزش مندی از تبلیغ را دریافت کرده و حد اقل یک بار چشمش به تبلیغ ما خورده و اشنا شده که در پست های قبلی راجب این مورد، اشنایی چشم بازدید کننده با تبلیغ صحبت شده . شما میتوانید در سایتهایی سفارش تبلیغات بنری نمودارد بازدید و نمودار کلیک این تبلیغات را ببندید و متوجه میشوید چه تاثیر بزرگی دارد این مورد شاید مهم ترین بخش این قسمت باشه که یک دیجیتال مارکتر باید به ان توجه داشته باشه.
4-استفاده از ایکون ها
یکی از راههای جدید استفاده از ایکون های متحرک یا ثابت برای بنر میباشد این ایکون ها که بیشتر حالت وکتور هستند . در کل زیبایی و جلوه خاصی به بنر شما میدهد. شما میتوانید از این مورد برای رعایت موارد گفته شده بالا استفاده کنید. در کل استفاده از ایکون مفهوم کار را بهتر منتقل میکند
5- ترغیب به کلیک کردن
اکثر کسانی که بنر شما رو میبینید هیچ شناخت و پیش زمینه از شما ندارند. شما باید یک شوک به بازدید کننده بدهید این شوک میتوانید با استفاده از کلماتی مثل فقط امروز وقت داری، الان شروع کن به یاد گیری ، همین الان کلیک کن ، یا تو مواردی در زمینه it مثال میزنم :
کد نویسی از 7 سالی به فرزندان خود بیاموزید ، اموزش طراحی سایت بدون کد نویسی ، وب سایت خودتو تو ابرها درست کن . پس یا جملات انگیزشی بزارید یا جملات امری .
یک تجربه بزرگ خودم در تیم الو وب راجب تبلیغات این است که اگر تبلیغ متحرکی هم درست میکنید این متحرک سازی باید نرم حرکت کنه و دو یا نهایتا 3 المان ان در کل بنر متحرک باشه.
6- از موجودات زنده استفاده شود انسان یا حیوان
با گذاشتن عکس انسان و نحوه نگاه کردن ان به دوربین و استیال خاصی که وایساده میتونه یک ارتباط احساسی ایجاد کنه و افراد بیشتر ترغیب میشود روی تبلیغ کلیک کنه . ارتباط چشمی مهمترین بخش این قسمت میباشد . چشمانی که میتواند نگاه خواهشانه داشته باشه یا چشمانی برق زده .
7-استفاده از ایموجی ها
شاید این مورد در اینستاگرام بسیار دیده باشد بزارید یک مثال بزنم مثلا شما یک عکس گزاشتید و زیرش نوشتید سایت شرط بندی معتبر بلا فاصله کلمات توهین امیز زیادی روانه شما خواهد شد ولی با گزاشتن ایموجی این روحیه پرخاش جویانه مخاطب کم خواهد شد چون ایموجی ها یک حس خوب و شادابی به بازدید کننده ایجاد می کند.
در نهایت به این نکته توجه داشته باشید تبلیغ شما در میان انبوه تبلیغات دیگر قرار است نشان داده شود پس تمامی موارد بالا رعایت کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید و از کاری کنید که به چشم بازدید کننده حرفه ای به نظر برسید.
دیدگاهتان را بنویسید