خدمات تبلیغ نویسی
تبیلغ نویس تنها یک مهارت است و با تکرار زیاد و گرفت تست های زیاد و برسی آن تست ها با ابزار آنالیز سایت بتوانید به یک سود خوب از تبیلغ نویسی برسید.طراحی و سئو سایت الو وب تمامی سفارش و خدمات تبلیغ نویسی به روش کاملا استاندارد برای شما پیاده سازی میکند و نتایج این موضوع را به شما نشان داده خواهد شد. یکی از روشهای ثروتمند شدن در کسب کارهای اینترتی همین تبلیغ نویسی است الو وب گام به گام شما را از لحظه طراحی سایت تا انتهای کار و ادامه آن که فروش اولین محصول شما باشد، کل پروژه را برای شما پیداه سازی خواهد کرد.
اگر میخواهید بدانید تبلیغ نویسی چیست و برای شما چه سود آوری میکند با من باشید و مقاله زیر را مطالعه کنید.
تبلیغ نویسی چیست؟
وقتی بازدید کننده وارد سایت می شود معیار خرید آنها صفحات محصول شما می باشد .شما شاید محصول یا خدماتی دارید که فروش اینترنتی آن امکان پذیر نمی باشد مثلا مثل سایت مبل فروشی شاید بازدید کننده نیاز داشته باشه که مبل از نزدیک بینه اما با داشتن وب سایت میتواند خود محصول خود را به دیگران معرفی کنه و خیلی سودمند میباشد.
پس سایت کارش قانع کردن افراد است که بخش آخر که خرید است میتواند به صورت حضوری باشد.
درست است که گرافیک یک سایت خیلی مهم است ولی نه به اندازه نوشته در سایت نوشتن متن تبلیغات صفحه محصول مهمترین تخصص قسمت برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی است
چرا بسیاری از سایت ها در ایران شکست خورده اند؟ به صورت خلاصه چون بسیاری از خرید ها بسیار احساسی است و نه منطقی حتی برای کسانی که فنی هستند. برای مثال بسیار از افراد ممکنه یک موبایل را به خاطر فیلم بداری با رزولشن 4k آن خریداری کنند اما بعد از خرید دیگر به سراغ این امکان نمیروند شاید طی چند سال دوبار از آن استفاده کننده این افراد صرفا میخواهند چیزی که به گوششان خورده را بخرند و نیاز خودشون را برطرف کنند .
اما چه چیزی باعث شده که این اشخاص به سراغ این امکان بروند ؟ احتمالا چون دوست یا نزدیکانش این گوشی خرید کرده و داره تعریف میکنه ازش و باعث میشه که روی بقیه افراد هم تاثیر بزاره پس بسیاری از خریدهای ما به صورت احساسی صورت میگیرد. حتی ایجاد انگزاننده های قوی حقایق و امار نیستند بلکه احساسات هستند.
موارد حرفه ای تبلیغ نویسی در صفحه محصول که باعث فروش می شود:
1-مشخصه متن تبیغات
طولانی باشد با کوتاه باشد؟ بر اساس a-b تست هایی که در سرارسر دنیا انجام شده صفحه محصول هر چه طولانی تر باشد احتمال خرید آن بیشتر است و چرا اینگونه است چون شخص اعتماد بیشتری ممکنه و محصول رو ارزشمندتر نشان میدهد و درکل حس بهتری در مشتری ایجاد می کند.
ایا اگر نوشته ها طولانی را بازید کندده حوصله خواندن آن را دارد؟ خیر تمامی متن شما خوانده نخواهد شد این نوشته ها صرفا برای اعتماد مشتری است
کجا ها بیشتر خوانده خواهد شد؟ عنوان و نوشته های زیر آن و یا جاههایی که فونت آن درست است یا آن را برجسته کرده ایم تا بازدید کننده چشمش بهش بخوره در واقع شما تایین باید بکنید که بازدید کننده کدام قسمت رو حتما بخونه
یکی بهترین حالت های تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ نوشتن یک متن توسط دست روی کاغذ است و سپس گذاشتن آن توی سایت به صورت عکس مثلا تحفیف ویژه
نقش گرافیک چیست؟ گرافیک در بازاریابی اینترنتی کمک به انتقال پیام بازاریابی است اگر گرافیک شما به هدی عجیب قریب و جذاب است که بازدید کننده متوجه پیام شما نشود شما هیچ سودی نخواهید برد بسیاری از وب سایت ها هستند که بسیار شیک طراحی شده اند ولی نمیتوانند پیام تبلیغاتی خود را به دیگران انتقال دهند و بازدید کنند بیشتر به شکل ظاهری توجه میکنند. اگر میخواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید زیاد انیمیشن و گرافیک های عجیب غریب استفاده نکنید
چند بار یک متن تبلیغاتی خوانده میشود؟ وقتی با یک متن تبلیغاتی بلند روبه رو میشویم ابتدا یک نگاه کلی به صفحه می اندازیم و تا آخر صفحه خواهیم رفت و سپس برمیگردیم و نقاط برجسته رو می خوانیم این عادت در بیشتر کاربران دیده شده است.
most wanted to rispana = mwr
یعنی نقاطی از صفحه محصول است که دوست داریم کاربران بیشتر به آن توجه کنند که معمولا سه نقطه بیشتر نمیتواند باشد.
دستگاه ای تراکر حرکت چشم بر روی صفحه رو تشخیص می دهد بر اساس آمار چشم انسان بیشتر بالا و پایین صفحه رو بیشتر توجه می کند و این نقاط مهمی است که شما میتوانید روی آن کار کنید و معمولا در وسط صفحه کاربران توجه ای به این قسمت ندارند.
2-عنوان مناسب
بخش اصلی یک تبلیغات خوب در وب چیست؟
1-جمله قبل از عنوان (اتفاق تاثیر گذار در تصمیم گیری) :در واقع هر صفحه محصولی که دارید بهتر همان چند سطر اول آن حالت اخبار مانندی داشته باشد. مثلا این محصول تخفیف خورده یا تمام شده یا فلان رنگ بهش اضافه شد.
2-عنوان جذاب (مهم ترین و حیاتی ترین بخش): 95% درصد مخاطبان فقط عنوان سایت را میخوانند مثلا تا حالا به روزنامه دقت کرده اید بیشتر افراد عنوان ها را می خوانند اگر خیلی خوب بود ممکنه متن رو بخونید پس وقتی شما وارد یک صفحه اینترنتی میشوید شما حدود 3 تا 7 ثانیه زمان دارید که جبل توجه کنید و کاربر از سایت خارج نشود. پس عنوان برای تبلیغ محصول است. بترین عنوان نوشتن تنها اسم محصول و یا برند است
اما چگونه یک عنوان عالی برای تبلیغ بنویسیم
خیالی باشد: چگونه .. چگونه در اینستاگرام میلیاردر شویم
گفته مشتری.. بهترین بسته آموزشی تمام عمرم بود
عدد+ دلیل برای +خرید: 5 دلیل برای خرید بسته آموزشی اینستا
سوال تعجب بر انگیز: تا حالا تو خواب پول در اوردی–میخوای با این آموزش مازراتی بخری
صحبت از احساس غالب: با این آموزش همه توجه ها به سمت شما خواهد بود.
اخطار: آخرین فرست . تکرار نشدی . نخرید دیگه گیرت نمیاد
اما عنوان های بالا باید دارای چه ویژگی هایی باشد
1-دقیق و راست باشد: مثال گوشی : چگونه در نقطه 3300 متری با گوشی صحبت کردم.
2-مخاطب خاص : اگر در بازار خاصی کار میکنید و میخواهید در کمترین زمان افراد متوجه آن شوند . مثال بیمه : دیگر نگران حوادث ساختمانی نباشید—-مثال بانک: تا حالا به اینده فرزندت فکر کردی
3-نداشتن واژه بدون هویت: مثلا ما برترین شرکت گرافیک هستیم کلمه برترین بدون هویت است
4-غیر کلیشه ای باشد: مثل تخفیف ویژه
5-تصویری باشد : میخای تا آخر سال یک 206 سفید بخری
کار عنوان از لحاظ علمی در تبلیغ چیست
مغز انسان دارای دوحالت آلفا و بتا است . انسان توری آفریده شده وقتی یک کار را به طور مداوم انجام میدهد دیگر برای انجام آن فکر نمیکند به صورت خودکار انجام میدهد مثل رانندگی که به این حالت آلفا میگن
حالا زمانی که بتا است شما به تمامی جزئیات توجه میکنید مثل زمانی که برای اولین باز میخواهید رانندگی کنید.
حالا وقتی که بازدید کننده برای اولین بار تبلیغ شما رو میبینه به احتمال بسیار بالا ذهن او در حالت روتین یا الفا است و زیاد به بنر تبلیغاتی ما توجه نمیکنه . ولی به این نکته توجه کنید انسان یک حالتی به نام اکتیویتور داره که هنگامی که احساس خطر یا مورد خاصی متوجه میشه مغز انسان به حالت اکتیو یا حالت بتا می رود حالا به نظر شما چه موقع بازدید کننده ای که مغزش تو حالت آلفا به بتا میرود بله با تبلیغی که در آن جملاتی رو میبینه که تا حالا ندیده و با خودنش یک اکتیویشن در ذهنش ایجاد میشود جملاتی که در بالا به ویژگی های آن اشاره شد. پس فهمیدیم که کار عنوان تغییر وضعیت مغز انسان است که تبلیغ شما را به صورت کامل بخواند.
ایده نردبان تصویر (یک نقاشی زیبادر ذهن مخاطب ترسیم کنید)
یک روان شناس ژاپنی به نام هایا کاوا واژگان را به چهار دسته تقسیم کرده و تئوری ایشون این است که شخص از هنگام تولد در چهار مرحله شروع به درک واژگان میکند یعنی از همان ابتدا نمیتواند درک مشخصی از واژه موفقیت داشته باشه .
نردبان تصویر یعنی هر چقدر که به پایین پله نزدیک میشوید واژه ها دارای درک بهتری میشوند و هر چه به بالای پله حرکت کنیم واژه ها مفهومی با انتزاعی می شوند. مثلا واژه موفقیت خیلی واژه سطح بالای است و در بالای نردبان قرار خواهد گرفت
حالا به نظر شما کدام واژگان شانس دیده شدن تبلیغ شما را بیشتر می کند؟ واژگانی که در پایین پله است واژگانی که قابل درک است و بنر تبلیغاتی شما جلب توجه بیشتری میکنه و بازدید کننده بیشتر جذب می شود.
سه سطح نردبان مفاهیم:
1-مفاهیم محض: تعریف مشخص ندراند. مثل زیبایی ، حرف ، زشت
2-نام های عمومی: تعریف دارند گروه های بزرگ بدون مشخصه مشترک هستند.مثل کلمه صنعت کار این جمله برای کسی که که تو کارخونه نوکیا کارکرده باشه یک معنی میده برای کسی که کارگاه جوشکاری داره یک معنی دیگه میده پس کلمه مناسبی در تبلیغ نیست.
3-نام های مشخص: تعریف دارند ولی گروه بزرگ با مشخصه مشترک هستند . مثل گل، گلهای آپارتمانی
اما چه کلماتی استفاده کنیم؟
نام های خاص با قاببلیت تصور : تقریبا همه افراد یک تصویر مشخص از آن دارند مثل میوه ها ، ماشین 206، گل زرد ، گوشی اپل
این واژه ها معمولا تصویر دقیقی و مشخصی در ذهن مخاطب ایجاد می کند و به چیز دیگری فکر نمی کند.
بهترین عنوان تبلیغ ممکن چیست؟
شما می توانید دلایل سطحی خرید و دلایل ریشه ای خرید را در مخاطب خود برسی کنید.
رسیدن به انگیزه درونی مخاطب : افراد به یک سری دلایل مشخص خرید می کنند و یک سری از موارد که پنهان هستند و هیچ وقت صحبت از آن نمی کنند. مثلا همه ما به دلیل اینده بهتر و مفید بودن برای خود و جامعه دانشگاه میرویم ولی این عنوان نمیتواند خوب باشد ولی به دلایلی مثل چشم هم چشمی یا پیدا کردن همسر ، پیدا کردن دوست به دانشگاه می رویم که هیچ وقت از آن صحبت نمی کنیم حالا اگر مواردی که دیگران حاضر به گفتن آن نیستند و در تبلیغ بیاورید احتمال موفقیت آن نیز بیشتر است.
3-زیر عنوان
نکات مهم که در زیر عنوان نوشته می شود:
همدردی : مخاطب احساس میکند دقیقا این متن برای او نوشته شده است.
مثال باتری گوشی : دیگه با خاموشی گوشی خداحافظی کن
خمیر دندان: دیگه خجالت نکش و لب خند بزن با خمیر دندان …..
این عنوان ها میتواند دارای ویژگی زیر باشند
عنوان های فرعی هستند ، ادامه عنوان هستند و کنجکاوی بیشتری را ایجاد میکند.
4-مزایای محصول:
هر محصول دارای یک سری خصوصیات و یک سری مزیت ها دارد و شما باید کاملا راجب این دو صحبت کنید. مشخصات چیزی است خود محصول به خودی خود درش وجود دارد ولی مزایا آن سودی است که مشتری با استفاده از محصول به دست می اورد.
5-متن تبلیغ:
شاید با تعریف کردن یک داستان کوتاه درباره محصول و تاریخچه آن تاثیر خوبی در فروش محصول خود داشته باشد.
6-توصیه مشتریان قبلی:
این مورد خیلی مهم است اینکه شما خودتان راجب یک موضوع نظر دهید یک چیز است و اینکه دیگران نظر دهند یک چیز دیگری است.این نظرات میتواند به صورت اسلاید ، کامنت ،صوتی یا حتی تصویری ولی معمولا به صورت کامنت در محصول است و این باعث خواهد شد دیگرن با خواندن نظرات مردم دل گرم شوند. و محصول را از شما بخرند.
امروزه معمولا وقتی کسی محصولی را می خرد بعد از چند روز یک ایمیل یا sms برای او ارسال می شود و ازشون میخوان که حتما نظر خودشون را اعلام کنند حالا شما میتوانید با ابازهای مختلف سیستم جمع آوری نظرات را هم به شکل صوتی با تصویری جمع آوری کنید که البته کمتر کسی هست که بخواد این کار رو برای شما انجام بدهد معمولا به یک کامنت نوشتاری در زیر محصول ختم میشود.
7-توجیه قیمت :
شما باید این سوال را مطرح کنید که چرا خرید این محصول با این قیمت توجیه دارد. طبیعتا هر محصول دارای یک ارزش و در مقابل یک قیمتی دارد اگر شما بتوانید مشتری راتوجبح کنید که ارزش بیشتر از قیمت است مردم به راحتی این محصول را میخرند. هیچ وقت کالا رو با کالای مشابه مقایسه نکنید آن را با یک چیز دیگر ارزش گذاری کنید اپل میگه اگه اینو خریدید بیشتر باهاش پوز می دهید البته غیر مستقیم می گوید.
8-قیمت دقیق:
همیشه سعی کنید قیمت دقیق را در سایت بگذارید و این جوری توقع تخفیف در مشتری کمتر خواهد شد. یک نکته روحی روانی همیشه از درج صفر ها جلوگیری کنید مثلا ننویسید 1000 هزار تومان بنویسید 10 هزار تومان .
9-قیمت مرجع:
اگر بتوانید قبل از فروش محصول بتوان قیمت را در ذهن مشتری بالاتر ببریم احتمال فروش راحتر می شود. مثلا فرض کنید به یک فروشگاه مبل رفته اید و فک میکنید قیمت فلان مبل 10 میلیون است اما قیمت 15 تومان است و از جاهای دیگر هم که قیمت گرفته اید بالاتر از تصور شما است اما در یکی از این فروشگاه ها قیمت 13 میلیون رو هم می بینید در آن لحظه یک حس خوبی دارید و فکر یک گزینه مناسب رو پیدا کرده اید. و این دیدگاه تنهادر چند دقیقه ایجاد شده و برای شما یک قیمت مرجع در ذهن شما تشکیل شده است.
در بعضی از فروشگاه های اینترنتی نیز بعضی از محصولات را مثلا روز اول 500 هزار بعد 400 هزار و .. در نهایت 100 تومان آن را قیمت گذاری می کنند تا مشتری وقتی چشمش به این تخفیف میخره پیش خودش بگه گزینه خیلی خوبی می تواند برای خرید باشد.
بسیاری از افراد حتی نیاز به خرید ندارند اما اگر متوجه بشن یک محصول تخفیف بسیار عالی خورده احتمال داره محصول را خرید بزنند.
10-توجیه قیمت تصویری :
در بسیاری از موارد شخص حاضر به خرید کالای شما به دلیل گران بودن نیست اما اگر این محصول را با یک شیع دیگر مقایسه کنید این ترس در بازدید کننده ریخته میشود و احتمال داره آن محصول خرید بزنه مثلا در تبلیغ نویسی خود عکس یک یک usb با 2 کیلو مرغ مقایسه کنید. پس ببنید بازار هدف شما چیست و آن اشخاص برای چه چیزهایی راحت پول میدهند و محصول خود را با آن مقایسه کنید.
11-قیمت جامع و کامل
در سایت فروشگاهی خود سعی کنید عدد نهایی را وارد کنید نه اینکه پول بار و مالیت آن را نیز در آخر روش اضافه کنید. پس یک قیمت با منطق بسیار ساده و بدون هزینه جانبی وارد کنید.
11-گزینه های فروش:
اگر در محصول خود بتوانید گزینه هایی به آن اضافه کنید میتواند فروش بیشتری ایجاد کند. مثلا اگر شما در سایت گوشی میفروشید می توانید به همراه آن یک کیف نیز هدیه دهید با تحویل رایگان با این کار شما یک سری مزیت هر چند کوچک به آن اضافه کرده اید.
حالا اگر محصول شما قابل قابلیت اضافه شدن مزیت ندارند می توانید در کنار آن یک محصول با ارزش کم نیز به مشتری پیشنهاد دهید مثل زمانی که یک عطر میفروشید به همراه آن میتوانید شیشه تست کوچک نیز به مشتری هدیه بدهید.
در بعضی موارد یک محصول با اغلام همراه متفاوت ارائه می شود با قیمت های متفاوت حال بعضی از گزینه ها یک طور هستند و طوری نوشته می شوند که امکانات بیشتری دارند ولی در اصل هر دو گزینه یکی است با قیمت بالاتر نسبت به گزینه های دیگر که به این روش محصولات طعمه نیز می گویند. در بعضی از فروشگاه های معروف دنیا این تکنیک را تبلیغات خود استفاده می کنند و نتیجه بسیار عالی می گیرند.
پس هر محصولی در وب سایت فروشگاهی خود دارید همیشه سعی کنید گزینه های بیشتر برای یک محصول در نظر بگیرید تا احتمال فروش بالا بروید
دقیقه 35 محصولات طمئه
12-گارانتی
معنی گارانتی برای هر شرکتی یا شخص معانی متفاوتی دارد مثلا شرکتی شرایط گارانتی را این طور نوشته در صورت خرابی جنس پس گرفته خواهد شد و جای آن یک کالای دیگر فرستاده می شود. یا همان جنس راتعمیر می کنیم و برمی گردانیم و حالت دیگر. اما بهترین نوع یک گارانتی در بازاریابی اینترنتی می تواند این باشد در صورتی که از محصول خوشتان نیامد جنس را پس می گیریم و پول شما به حساب شما واریز میشود البته این روش خیلی موثر است و جرات پیداه سازی آن را نیز باید داشت.
نمونه هایی از گارانتی محصول: نمایندگی هیوندا در کانادا در صورتی که ماشین شما خراب شود یا به مشکلی کوچکی داشته باشد از شما عذر خواهی می کنند و یک مدل بالاتر از همان مدل ماشین خودتان را به شما واگذار می کنند در صورتی که ماشین گارانتی داشته باشد!!!!
شاید برای ما ایرانی ها عجیب غریب باشد ما ایرانی ها اصولا به بیشتر گارانتی محصولات اعتمادی نداریم. اما شرکت های بزرگ به حدی روی گارانتی محصول خود مانور میدهند که مشتری بدون ترس برای محصول انان پول خرج کند البته که در مثال بالا شرکت هیوندا به محصول خود ایمان دارد و می داند کارگر خط با وجدان کاری و با علاقه کار می کند تا همیچین گارانتی را به مشتری خود ارائه دهد.
یک تبلیغ نویسی خوب برای درج گارانتی در وب سایت چه نکاتی را باید رئایت کنیم:
طرح زیبا ، دست خط ، لوگو ، متن گارانتی.شرایط گارانتی را نیز میتوانید در یک برگه جدا غید کنید و همه موارد تبلیغ را در وب سایت و هم به همراه محصول به مشتری بفرستید.
توجه داشته باشید گارانتی بدون توضیحات شفاف هیچ فایده برای شما نخواهد داشت .
13-سوالات محصول:
خرید اینترنتی معمولا با ترس است و یک اشتباه ممکنه باعث از دست دادن مشتری شما خواهد شد ممکنه تمام موارد بالا هم رعایت کنید ولی به خاطر سوالی که در ذهن مشتری است و پاسخی برای آن پیدا نمیشود مشتری خریدی انجام ندهند برای اینکه کمتر این اتفاق بیوفته سوالات متداول است که هر سوالی که برای مشتری ایجاد میشود برای خرید محصول باید به صورت سوال جواب به مشتری توضیح دهید حتی میتوانید برای هر محصول سوالات متداول را در نظر بگیرید.
بیشتر خرید های اینترنتی در هنگامی اتفاق می افتد که مشتری سرکار نیست و معمولا شب ها خرید میکنند پس در آن زمان شما ممکنه قادر به پاسخ گویی سوالات احتمالی مشتری نباشید برای همین این بخش را در سایت خود مطرح می کنید.
14-پاداش خرید:
در بسیار از موارد محصولاتی هستند که هیمشه موجود هستند و بازدید کننده هر موقع دوست داره می تواند به فروشگاه برود و خرید کنداما شما چه گونه میتوانید این محصول را در سایت بفروشید ؟ با دادن جایزه مشتری را تشویق به خرید کنید با این جایزه باعث یک محرک در مشتری میشوید که دیگر این محصول را با دیگر محصولات مقایسه نکنه ، ارزش بیشتری برای محصول ایجاد می کنید. معمولا چون در سایت های اینترنتی تنوع محصول بالا است انتخواب سخت میشود بنا بر این پیشنهادهای ویژه خیلی تاثیر در فروش داشته باشد. معمولا سایت های بزرگ فروشگاهی این تکنیک رو خیلی زیاد استفاده میکنند و به همراه خرید محصول یک امتیاز مجازی برای شارژ کیف پول مشتری برای خرید بعدی انجام میدهند.
مثلا میتوانید با گزاشتن شمارش معکوس در یک محصول بگید در صورت خرید این ماشین اصلاح تا فلان تاریخ یک قیچی با ارزش … تومان به صورت رایگان به شما داده خواهد شد و 100 امتیار در یافت خواهید کرد و در خرید بعدی فلان نقدار تخفیف میکیرد و عضو مشتریان نقره ای ما خواهید شد .
15-اعتماد و اعتبار سازی
یکی ار اهداف تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ ایجاد اعتماد در مشتری است اما چگونه این اعتماد و اعتبار به دست می اید.
1-در هنگام نوشتن متن تبلیغ اگر به اصطلاحی را نوشتید سعی کنید آن را لینک کنید به صفحه مرتبط آن یا به سایت های دیگر که صورت تخصصی در باره آن توضیح داده
2-تقدیر نامه ها : خیلی این کار مرسوم شده شرکته جوایز و افتخارات خود را در یک صفحه میگزراند تا برای خود ارزش اعتبار درست کنند
3-ایجاد رزومه طولانی در این رزومه از پروژه ها و نمونه کارهای خود مینویسند.
4-مشتریان که به نسبت دیگران معروف تر هستند و از محصول شما استفاده میکنند را میگذارند .
5-تعداد فروش محصول را نیز قید میکنند.
16-مراحل خرید آسان
بسیاری از افراد خرید از فروشگاههای اینترنتی را بلد نیستند پس بهتر یک توضیح صوتی یا تصویری از روند خرید بگذارید و به طراح سایت بگویید این مراحل را آسان کند تا مشتری سریع خرید بکند و در وسط کار پشیمان نشود. در این توضیحات از روش پرداخت تا زمان تحویل به مشتری کامل توضیح داده شود.
پاسخ به شکایات:
محل رسیدی به اعتراضات یا به صورت تلفونی است که در قسمت کامنت در صفحه محصول و یا به صورت تیکیت پشتیبانی که در هر صورت طبق آن چیزی که شما از قبل نایین کردید باید به اعتراضات جواب گو باشید. خیلی ار موارد حق با شماست و مشتری به اشتباه چیزی را متوجه شده و متوجه اشکال خود میشود . البته در قسمت گارنتی محصول و سوالات متداول نیز برای مشتری مشخص میکنید که هر گونه مشکل بعد ا ز خرید به چه صورت به شکایت رسیدگی می شود. معمولا پاسخ به شکایات موارد ریز تری است که ممکنه شما در سوالات متداول نیز به آن اشاره نکرده اید.
17-پیشنهاد به کسانی که از خرید منصرف می شوند:
خیلی از موارد پیش میاد که مشتری بعد از کلی جستجو و مقایسه محصول از خرید صرفه نظر می کند به دلایل مختلف شاید تنها راهی که بتونید محصولی را به او بفروشید یک پیشنهاد ارزان تر متناسب با همان محصول به صورت رایگان یا پولی به او پیشنهاد دهید.
مثلا شما فروشگاه صوتی تصویری دارید و مشتری از خرید تلویزیون صرفه نظر میکنه شما میتوانید یک pdf با موضوع راهنمای انتخواب تلوزیون و اشنایی با انواع تکنولوژی آن به او پیشنهاد دهید.
تبلیغ نویسی با استفاده از بنرهای تبلیغاتی
مهمترین هدف از تبلیغات بنری افزایش کلیک است یعنی بنر طوری باشد که افراد بیشتری روی آن کلیک کنند تا وارد سایت مورد نظر شوند و در آنجا استراتژی خود را پیداه کنیم حالا میتوانید فروش محصول باشد یا جمع کردن ایمیل برای ایمیل مارکتینگ و موارد دیگر باشد.البته بیشتر بنرها برای جمع کردن ایمیل بعد فروش محصول است. چون کسی در لحظه اول که وارد سایت میشود خرید نمیکنه.
یک بنر تبلیغاتی دارای چه ویژگی است؟
مشخص باشد به وطوری که با نگاه اول پیام خودشو برسونه
اگر در آن پیشنهادی میدهید این قول مشخص و در لحظه قابل اجرا باشد: مثلا در گوشه ای از آن مینویسید به همراه pdf رایگان
پیشنهاد با کمترین میزان ریسک باشد: مثلا ممکنه با نوشتن قیمت بازدید کننده روش کلیک نکنه
از فلش به صورت کم یا اصلا استفاده نشود چون معمولا بنر ما در کنار دیگر بنر ها نمایش داده میشود و آنها نیز از فلش استفاده میکنند و به اندازه کافی چشم را آزار میدهد.
موارد که در این مقاله خوانده اید نیز میتوانید در بنر تبلیغاتی خود به صورت صحیح استفاده کنید. بنرهای تبلیغاتی روز به روز متنوع تر میشوند با پیام های جذاب و خواستنی برای این که در این کار خبره شوید تنها نیاز به تکرار و تمرین دارید .
تبلیغات نویسی با ایمیل
ایمیل مارکتینگ تنها با این هدف است که به دفعات به مشتریان خود اطلاع رسانی کند تا یک محصول به فروش برسد
یک تبیلغ در ایمیل دارای ویژگی هایی است مانند
کوتاه جذاب و مفید باشد
طوری بنویسید که برای بازدید کننده جذاب باشد تا منجر به کلیک شود
اگر مخیواهید روی ایمل شما کلیک شود کل تبلیغ خود در ایمیل نگویید و برای ادامه آن را در وب سایت بگذارید این تکنیک در شبکه های اجتماعی نیز به همین ترتیب است. مثلا در متن ایمیل خود بنویسی 10 فیلم برتر سال 2021 – 8 تای آن را به طور کامل توضیح دهیم و دوتای آخری را به سایت لینک دهید این تکنیک توسط یک روانشناس روسی به نام زایگار نیک zeigarnikاختراع شده .
لینک صفحه هدف را چندین بار در تبلیغ خود بیاورید این عمل احتمال کلیک را بیشتر خواهد کرد.