چگونه کاربران سایت را اکتیو کنیم|جذب کاربران از دید دیجیتال مارکتینگ
نشانه های فعال شدن کاربر چیست؟
1-گرفتن اطلاعات تماس یعنی اگر شما بازید کننده را به یک صفحه فرود هدایت کرده اید و در پایان اطلاعات تماس را از او خواستید مشخص است که دیگر او یک بازدید کننده ساده نیست.
2-خرید کردن از سایت : همیشه اینگونه نیست که بازدید کننده وارد سایت شود ایمیل خودشو وارد ککنه ممکن است در بعضی موارد کم مشتری بعد از ورود به سایت به هر علتی اعتماد پیدا میکند و خرید میزند.
3-کامنت : خیلی از موارد پیش میاد کاربر میخواهد خودشو با نوشتن یک کامنت با موضوع مورد نظر درگیر کند و یک جور حس مشارکت پیدا میکنه و نمی خواهد بیتفاوت از کنار آن مطلب رد بشه مثل کامنت گذاشتن در شبکه اجتماعی .وقتی یک کاربران کامنت گذاری میکند یک جور حس خوب در مدیر سایت ایجاد می کند و می تواند از روی الگوی سوالات وارد کمپین ها تبلیغاتی شود. پس از دید یک دیجیتال مارکتینگ تنها خرید زدن و دادن اطلاعات تماس نشان دهند اکتیویشن نیست.
4-تماس با ما: وقتی کاربر با شما تماس میگره یا در فرم تماس با ما میخواهد سوالی بپرسه نیز نشان دهنده اکتیو شدن است.
5-تماس از طریق پشتیبانی:خیلی از وب سایت ها در دنیا طوری طراحی شده اند که با استفاده از سیستم تیکتینگ و یا چت انلاین بعد از گرفتن ایمیل میتوانند سوالات خودشون رو بپرسن و بعد منتظر میمانند که جواب خودشون را در همان قسمت دریافت کنند.
جذب کاربران سایت از دیدگاه دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟
یکی از کارهای مهم به عنوان دیجیتال مارکتر باید انجام دهیم قانون جذب است. در زیر به چهار مورد مهم میپردازیم.
شناسایی عناصر اقدام : تصور کنید شما یک سایت دارید اگر هم بسیار زیبا طراحی شده باشد ولی امکاناتی مثل کامنت گذاشتن زیر هر پست را نداشته باشد هیچ فایده ای نخواهد داشت توجه کنید ما باید یک سری زیر ساخت را اماده .کنیم که دیگران در ان شرکت کنند.
2-ترغیب کردن : بعد از مرحله یک شما باید بستر را توری طراحی کنید که دیگران را تشوویق به اقدام کنید با انجام کارهایی مثل پاپ اپ ، نوار ثابت که در بالای سایت قرار میگره ،پیشنهاد یک خرید جذاب و در انها یک پیشنهاد جذاب را به مشتری دهید.
3-ذخیره اطلاعات : در مرحله بعد شما باید از فیلدهایی که برای جذب مخاطب استفاده میکنید اطلاعاتی را از کاربر مثل شماره موبایل ، ایمیل را دریافت کنید و یک بانک اطلاعاتی ارزش مند از مخاطبان ارزش مند خود ذخیره کنید لازم به ذکر است همیشه قبل از راه اندازی سایت تست انجام شود یعنی خودتان به عنوان طراح سایت و یا مشتری وارد سایت شوید یک به یک مراحل راچک کنید و از صحیح عمل کردن سیستم اطمینان حاصل فرمایید.
4-اقدامات بیشتر : وقتی کاربران دوباره وارد سایت میشوند شما میتوانید یک پیشنهاد جذاب مانند دانلود یک ویدیو رایگان یا یک مقاله را رو بهشون پیشنهاد بدین.
برای فعال سازی کاربران از چه ابزار های استفاده کنیم در سایت های وردپرسی
خوب به خاطر اینکه بیشتر سایت ها در جهان وردپرسی است به چنتا از ابزار پرکاربرد برای گرفتن اطلاعات میپردازم
1-گرویتی فرمز: یک فرم ساز پیشرفته با امکان شرطی شدن است شما میتوانید یک فرم با فیلدهای دلخواه درست کنید وقتی کاربر این فرم پر میکنه ایمیل و نوتیفیکشن برای ادمین سایت فرستاده خواهد شد و شما در جواب او به راحتی میتوانید جواب او را بدهید . از دیگر قابلیت های وقتی فرم ارسال میشه یک پیام به مشتری نشان داده خواهد شد و یا شما میتوانید فرم را که مشتری ارسال میکنه مشخص کنید چه کارکترهایی باید وارد کنه برای هر فیلد..
2- هماهنگ کننده میلر لایت : با رخ دادن دادن هر رویداد در سایت که باعث جمع اوری ایمیل می شود این ایمیل ها رو جمع اوری می کند و انها را میتوان دسته بندی کرد مثلا اگر کاربر سایت قست خرید داشته و ثبت نام کرده و شما میتوانید برای این گونه افراد دسته بندی عضا را اضاف کنید و یا اگر کاربری با موبایل خرید زده باشد جز دسته موبایل قرار می گیرد این دسته بندی ها دلخواه بوده.و با ماژول های پر کاربرد وردپرس نیز هماهنگی کاملی دارد این محصول در ایمیل مارکتینگ کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد.
3-convert plus: ماژولی برای پاپ آپ است به کمک آن میتوانید بازدید کنندگان سرگردان را وادار به خرید کنید، جمعاوری لیست افراد بیشتر برای شبکه اجتماعی و سایت، درگیر کردن کاربر با سایت.از پاپ اپ های اماده نیز میتوانید استفاده کنید.نوع این پاپ اپ ها نیز میتوانید به صورت ویدیو، چند لیستی ، قفل شدن محتوا ،پاپ اپ تمام صفحه و یا انتخواب پنجره در نقاط مختلف مانیتور و برای موبایل نیز جدا طراحی کنید.
نوع عملکردن ان نیز خیلی حرفه ای است مثلا نمایش پنجره بعد از اسکرول ، بعد از زمان مشخص ، برای کاربران فعال یا غیر فعال سایت، در هنگام خروج افراد ،تکرار پنجره در زمان های مختلف،پاس کردن ازمون A/B، نمایش دومرحله و..
4-شاید قبل از این ما یک صفحه فرود درست کنیم میتونیم با رفتن به بخش گوگل انالیتیکس به بخش behavior+site content+all page بروید در این ادرس لیستی از بهتریین صفحات سایت نشان داده خواهد شد با امار بازدید ماههانه و سالانه
حالا چه طور استفاده کنیم مثلا اگر یک سایت فروشگاهی دارید اقلب صفحه فروشگاه و اکانت کاربری ببیشترین بازدید رو دارد شما در صفحه فروشگاه میتوانید بهترین محصولات یا بیشترین تخفیف را به مشتری پیشنهاد دهید .یا در صفحه اکانات به محظ ورود کاربر می توانید با استفاده از پاپ اپ یک پیشنهاد شگفت انگیز به او پیشنهاد دهید.
یا یک صفحه از محصولات شما حالا به هر دلیل سئو خوبی دارد و در نتایج بالای جستجو قرار دارد و این محصول شما در سایت های دیگر نیز فروخته می شود شما میتوانید یک پیشنهاد خاص تنها برای همان محصول با این مضمون اگر این محصول را خرید بزنید یک محصول دیگر به ارزش اینقدر تومان به شما هدیه داده خواهد شد.
پس به جای انکه یک صفحه فرود بسازید در صفحات ارزش مند خود سرمایه گذاری کنید اگر بازدید صفحات سای کم است مهم نیست قرار نیست یک شبه شما به بازدید بالا دست پیدا کنید از همان ابتدا استراتژی جذب مخاطب را درست بچینید این نکنته در نظر بگیرید شایاد شما خئمات خواص را در وب ارائه میدهید پس یعنی خواهان کمتری دارد و بازدید کمتر پس اصلا تعجب نکنید که بازدید کمی دارید البته که موضوع خاص = سئو اسان تر که این خود یک گنج به حساب می اید.
نقاط حساس بر جمع اوری اطلاعات
1-فوتر سایت : اکثر سایت های دنیا با ایجاد فیلد گرفتن ایمیل در فوتر سایت بدون هیچ گونه حرکت اضافه تری این امکان را فراهم می کنند. خوبی فوتر این است که در تمامی صفحات سایت تکرار میشود و شما نگران از دست دادن مشتری برای گرفتن ایمیل نیستید.
2-سایدبار : نیز مانندد فوتر میتواند در صفحات مختلف سایت تکرار شود
3-مقالات : شما میتوانید در وسط یک مقاله پیشنهاد خود را ارائه دهید و یا بگویید برای خواندن ادامه مقاله ایمیل خود را وارد کنید که راه بسیار مفیدی است اگر مقاله شما ارزش مند باشد.
4-صفحات محصول : معمولا این کار رایج نیست ولی شما میتوانید این کار انجام دهید مثلا بگید این محصول رایگان دانلود کنید تنها نیاز است که ایمل خود را وارد کنیدئ.
معمولا باکس ایمل با این عنوان است برای گرفتن جدید ترین اخبار ایمیل خود را وارد کنید که پیشنهاد میشود اگر سایت فروشگاهی دارید عنوان را تغییر دهید و بگید برای با خبر شدن از تخفیفات ویژه ایمل را وارد کنید.به طور کلی بستگی داره مضمون سایت شما چیست و متناسب با آن جمله ای درون باکس بنویسید حتی میتوانید به مشتری با یک فیلد چند انتخوابی به مشتری بگید تمایل دارید از کدام یک از خدمات ما با خبر شوید تخفیفات ، اخبار ، مسابقه ، نمایشگاه و غیره
دیدگاهتان را بنویسید