آموزش سئو داخلی سایت | on page seo
عنوان سایت : بالا ترین اهمیت در سئو داخلی سایت را دارد شما باید وقت زیادی برای پیدا کردن عنوان صفحه خود بگذارید و از همین الان به فکر سال های بعد خود باشید ممکنه این سال ها بسیار زیاد باشند و اصولا وقتی سایتی بالا بیاید به صورت صحیح کارفر هرگز چشم از وب سایت خود نبسته پیش بینی من این است این اشخاص تا اخر باز نشستگی خودشون این سایت رو نگه خواهند داشت . حتی بعد از ان نیز میتواند آن را سایت را به کسی دیگر بفروشند.
در بسیاری از پروژه های سئو شما به راحتی میتوانید با تغییر در عنوان محتوا به راحتی در جایگاه بالایی قرار بگیرید حتی بدون داشتن محتوایی قوی . البته اگر رقبا کم و یا بسیار ضعیفی داشته باشید. پس عنوان سایت در واقع اسم و برند شما است و گوگل اولین چیزی که بسیار دقیق له ان توجه میکند .
بهینه سازی عنوان سایت نیز خود بسیار مهم است بهینه سازی یک سایت برای نهایتا سه کلمه کلیدی ساخته میشود البته این از نظر تجریه ما این طور است ممکنه شما در کلمه کلیدی که در عنوان سایت نیز ان را ننوشته باشید جایگاه خوبی کسب کنید ولی موارد گفته شده بیشر زمانی است که شما چه الان و یا در اینده رقبا زیادی پیدا کنید. که احتمال زیاد هم پیدا خواهید کرد آن موقعه کار شما خیلی سخت تر از گذشته خواهد شد.
تنظیمات متا تگ : که همان کلمات کلیدی میباشد و چند سال است دیگر گوگل به ان اهمیت نمیدهد و رفرسنهایی دیگری مثل یوست سئو و موز نیز به این موضوع اشاره کرده اند ولی تو زبان فارسی هنوز هم می بینیم داره تاثیر خودشو در سئو داخلی میزاره البته از نظر ما این دو مورد میتونه باشه یا گوگل هنوز هوش مصنوعیش این قدر خوب تو زبان های خاور میانه خوب نشده یا به دلیل نداشتن ایجنت در ایران است ، یا نوع سئو که وب مستران در ایران انجام میدهد اشتباه است ( یعنی معماری هایی که وجود دارد طوری پیش رفته که تنظیمات متا تگ در سئو داخلی تاثیر زیادی گذاشته ) ما در الگوریتم های مرع مگس خوار ، و رنک برین نیز به موضوع اشاره کردیم که گوگل داره سعی زیادی میکنه که بهترین نتیجه از نظر مفهومی به کار بر خودش نشان بده و دیگر به استفاده از کلمات کلیدی در متن و شاه نامه نوشتن صرفا برای پر کردن محتوا دیگر اهمیت نمیده. باید دید در سال های پیش رو این الگوریتم ها به چه شکلی در زبان فارسی در خواهد امند.
Meta Description: البته این مورد از نظر خیلی دایرکتوری ها در سئو سایت تاثیری نداد ولی در زبان فارس تا الان که سال 2020 میلادی است هنوز تاثیر پذیر است و سعی کنید از آن در نوشته های خود استفاده کنید و نحو صحیح نوشتن آن نیز استفاده از جملات کوتاه است یا یک جملات توصیفی از کل متن به همراه کلمات کلید بنویسید و میتوانید آن را یا کاما یا خط تیره جدا کنید و از کلمات کلیدی جدا جدا خود داری کنید .
Meta Description خیلی جالب هستند که میتواند متغییر باشد بدون انکه شما آن را تنظیم کنید این ویژگی از طرف گوگل است یعنی اگر محتوایی در سایت خود در گوگل سرچ کنید میبینید قسمت توضیحات عینن با جمله شما نشان داده خواهد شد در واقع این ویژگی به شما کمک میکند وقتی کوئری سرچ میکنید و چشمتان به توضیحات میخرد روی ان کلیک کنید. برای همینه که این قسمت چه از طرف شما پر شده تا موتور جستجو مهم است شما هیچ وقت هیچ ایده ای از ذهن مخاطب خود ندارید که با دین این ده سایت در نتایج جستجو کاربر بیشتر به چیزی توجه میکند شاید جمله که دنبالش میگرده نمیتونه بنویسه و تنها از طریق همین توضیحات بهش برسه. تعداد جملاتی که در این قسمت نشان داده میشود 156 کلمه است
اهمیت صفحه اصلی : این صفحه از وب سایت شما مهمترین صفحه سایت شما میباشد. در طراحی سایت این قسمت باید وسواس زیادی به خرج داد ، دقت در تگه ها استفاده شده کاملا نشان دهنده نقشه راه شما است و معمولا بالا ترین پیج اتوریتی رو صفحه نخسات سایت دارد ، و لینکی که در متن و در منو سایت به دیگر صفحات داده میشود نشان دهنده مهم بودن آن صفحات میباشد. البته چیزی امده به به نام سنگ بنا ی سایت که میتوانید با نشات گذاری که انجام میدهید مشخص کنید کدام یک از صفحات سایت مهم است.
فعال سازی page navigation
این قسمت خیلی مهم اعلام شده از طرف گوگل قسمت هایی است که در پایین وب سایت گذاشته و به صورت شماره بندی هستند یعنی اگر شما 20 پست داشته باشید و تنها میخواهد 10 پست در هر صفحه نشان داده شود پس شما دو صفحه دارید این کار از نظر کاربر بر پسند بودن نیز بسیارمفید است راه دیگیری وجود دارد که بسگی به طراحی سایت شما دارد که میتوانید به جای page navigation از لود محتوا به صورت اژاکس ایفاده کنید که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام استاده میشود و دیگر عددی شما مشاهده نمیکنید.
استفاده برد کرامپ :
اگر به مشتری خودتون میخواهید احترام بگذارید ( بهینه سازی سایت برای کاربر) ، اگر به سئو سایت اهمیت میدهید ، و اگر به heo خود میخواهید کمک کنید حتما از برد کرامپ استفاده کنید یکی از مهمترین مباحث کاربر پسند بودن وب سایت همین مبحث است . اگر توجه کرده باشید وقتی به صفحات سایت های فروشگاهی میروید پایین منو سایت مسیر که طی شده تا شما به صفحه مورد نظر برسید را نوشته به صورت مرحله و شما اگر میخواهید یک مرحله عقب تر بروید به راحتی میتوانید روی آن کلیک کنید و به صفحه یا دسته مورد نظر بروید .
با این کار اگر کاربر به محتوای مورد خودش نرسه میتونه روی این لینکها کلیک کنه تا به جایی که میخواد برسه و باعث خواهد شد پیج ویو سایت بالا برود و بانس ریت شما بالا تر خواهد رفت.
تعریف ساختار سایت با توجه به کلمات هدف:
بعد از طراحی سایت میتوانید به ساختار لینک سازی داخلی و محتوا نویسی برای کلمه کلیدی هدف تمرکز کنید در موارد حرفه ای تر نیز طراحان سایت بر اساس کلمات هدف و موضوع سایت شروع به طراحی می کنند. . که میتواند به متریال دیزاین و نشانه گذاری ها اشاره کرد.
برسی نگاه گوگل به وب سایت شما
وقتی صفحات مختلفی به وجود می اید و روی کلمات کلیدی مختلفی شما کار میکنید در بعضی موارد حالت کنیبالیزیشن چیست اتفاق خواهد که معنی هم خواری است و این خیلی بد دلیلشم اینکه شما یک چند صفحه رو برای برای یک کلمه کلیدی بهینه میکنید . گوگل بر اساس تشخیص خودش که به غلط یا به درست تشخیص میدهد که کدام یک صفحه هدف شما برای ان کلمه کلیدی خواهد بود .پس همیشه برای گوگل به طور واضح و با استفاده از لینک سازی داخلی مشخص کنید که کدام یک از صفحات صفحه هدف شما است.
دیدگاهتان را بنویسید