انتخاب بهترین کلمه کانونی برای وبسایت
اولین و مهمتریت مورد برای سئو وبسایت خود کلمه کانونی وبسایت شما میباشد شما میخاهید با چه کلمه کانونی در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید فرض کنید شما میخاهید با کلمه سئو در اصفهان و در همان برگه با کلمه اموزش سئو در اصفهان بالا بیاید ایا چنین چیزی ممکن است جواب مشخص است خیر شاید چند سال پیش چنین موردی شدنی بود ولی امروزه با شدید شدن رقابت و تخصصی شدن کلمات و اپدیتهای گوگل چنین موردی سخت به نظر میرسد.خوب اما چه کلمه کلیدی انتخواب کنیم مثلا اگر کار من طراحی سایت ، خدمات هاستینگ باشه من نمیتونم انتضار داشته باشم تو تمام کلمات کلیدی بالا بیام مگر با تفکیک صفحات مختلف زیر این دوکلمه بسیار پر رقابت و دو مقوله جدا از هم هستند. تصمیم باشماست که در چه کلمه ای میخاهید پول در بیارید و یا به ان علاقه دارید.
نکته :این مورد همیشه در نظر بگیرد عنوان وبسایت همیشه یکتا است و گوگل به اول عنوان سایت شما توجه بسار زیادی میکند در کلمات دنباله ان نیز توجه دارد ولی اگر میخاهید در کلمات دیگر نیز بالا بیاید خوب کمی سخت است ولی غیر ممکن نسیت و کمی باید سعی تلاشمان را در کلمه کلیدی بعدی بیشتر کنیم
اما برای پیدا کردن کلمه هدف از چه ابزاری استفاده کنیم خوب من این از سرویس رایگان trends google استفاده میکنم البته کمی قدیمی شده اگه میخاید نتیجه بهتری و دقیق تری بگیرید پیشنهاد میکنم از سرویس Google Keyword Planner استفاده بشه که بعدن راجب این موضوع بحث خواهیم کرد البته سرویسهای دیگری به غیر از گوگل نیز هستند که هر کدام ویژگی خاص خودشون دارن.
اما trends google : به ما کمک میکنه عبارت های مختلف در سالها و ماههای گزشته چقدر سرچ شده و امکان مقایسه کلمات ، چه کشوری از کلمه استفاده کرده
خوب همون جوری که دارید میبینید و کلمه طراحی سایت در اصفهان و جملات شبه به ان را تایپ کردم تا تاریخ 10 مارچ 2019 هر دو جمله طراحی سایت اصفهان و طراحی وب سایت در اصفهان 23 بار سرچ شدن که با دو رنگ زرد و قرمز تفکیک شده در نوار بالا من مشخص کردم که این نمودار طی 12 ماه اخیر نشان داده شده کشور هدف نیز ایران انتخاب کردم در تب web search نیز میتونم انتخاب کنم این جمله در وب جستجو بشه در یوتیوب و یا در عکس
تو عکس بعدی میبینم که چه شهر هایی در ایران این جمله سرچ کردن که شهرهای اصفهان، تهران ، مشهد میباشند
وقتی با موس روی نوار ابی زرد هاور میکنیم نیز اطلاعاتی که نشان میدهد چند درصد از شهر های ایران این سه جمله را سرچ میکنند.
خوب یه سری نکته ها هست که شاید بهتر باشه بدونید این که فلان جمله سرچ شده پس من کلمه هدف را رو فلان جمله انتخاب بکنم شاید 100% نباشد چرا
1-همیشه نمودار سرچ شده روی 1 سال بگزارید چون ممکن است شخصی به مدت دوماه روی یک کلمه کار بکنه و یک سری ترافیک روی این جمله ایجاد بکنه و این روند 3 الا 6 ماه به طول انجام بشود و شما را به یک باور غلط برساند که حتما این جمله خوبه من برم روش کار کنم
2-انتخاب کلمه کلیدی مناسب کاری سخت است به خصوص در دنیای امروز که فرهنگ سرچ رو به کلاماتی 4 الی 5 تای میل میشود شاید شما موفق شود در یک کلمه کلیدی رتبه بالایی کسب کنید اما ایا میتوانید در کلمات مشابه با ان نیز رتبه کسب کنید اگر نمیتوانید پس شانس کمتری در پیدا کردن مشتری نیز خواهید داشت.
3-برا پیدا کردن بهترین عنوان از یک سئو کار با تجربه کمک بگیرید و همیشه راهی را انتخاب کنید که در ان کمی تخصص دارید فراموش نکنیم کسی کلمه کلیدی را خوب سئو میکنه که اطلاعات بسیار خوبی از ان جمله داره
طراحی سایت و سئو الو وب
دیدگاهتان را بنویسید